Thema mobiliteit
Hoe komen we naar school? Waarom kiezen we voor de fiets, auto...?
We leerden heel wat nieuwe dingen in dit thema😃!
Bij juf Ann stond er een echte fiets in de klas. We leerden de verschillende onderdelen, banden opblazen en de bandenspanning controleren. Hoe werkt een fietsbel? De leerlingen kregen de kans om de fietsbel uit elkaar te halen en hem daarna terug in elkaar te steken, RING RING😀
De zon kwam af en toe nog eens piepen! Tijd om op verkeerswandeling te gaan in de buurt van de school.
- Welke gevaren zijn er?
- Waar moeten we op letten?
- Wat betekenen de verkeersborden in de schoolomgeving?
Tijdens de muzische les gingen we aan de slag met spreekwoorden uit de wielerwereld.
- Hij ziet zijn peren.
- Hij rijdt als een pannenkoek.
- De zweetdief.
Proberen jullie ze allemaal te raden tijdens het oudercontact?
De betekenis van verkeersborden leren, hoe doe je dat?
We gingen speels aan de slag met een verkeersdomino, een mepspel en we knutselden zelf verkeersborden voor in de klas.
Reacties
Een reactie posten